Language: Nederlands - English
 
 

Veel gestelde vragen


 

 

Algemeen


Wat is Wini?

Wini is een professioneel verhuurbedrijf van villa's, appartementen en bungalows aan de Costa Blanca met de Middellandse zee onder handbereik.
In de nabije omgeving van uw vakantievilla vindt u diverse prachtige plaatsen, vergezichten en andere bezienswaardigheden. In de badplaatsen kunt u vaak kiezen uit verschillende sportieve activiteiten: windsurfen, duiken, vissen, paardrijden, zeilen, etc.
Maar als u alleen wilt luieren, zwemmen of met een drankje onder uw parasol zitten, begrijpen wij dat ook heel goed! De Costa Blanca is immers de regio bij uitstek voor een heerlijke en zonovergoten vakantie.

Hoe kan u ons bereiken?

Ons telefoonnr 03/353 05 10.
Ons mobiele nr. 0476/55 72 55.
Via email: info@wini-nv.com
Via de website: www.wini-nv.com
Fax: 03 354 00 04
Of via het contactformulier op onze website.

Heeft Wini ook brochures over vakantiehuizen?

Nee, alle info vindt u op onze website.

Waar vind ik de algemene huurvoorwaarden van Wini?

De huurvoorwaarden van Wini vindt u hier.

Kan ik overwinteren bij Wini?

Ja, verschillende vakantiewoningen kan u huren voor verschillende maanden.
Wij vragen wel een voorschot voor elektriciteit en gasverbruik.

» Terug naar boven

 

Een vakantiewoning reserveren bij Wini


Hoe vind ik een vakantiewoning?

Bovenaan de website vindt u in de balk "Vakantiewoningen huren".  Hier moet u gewoon  op klikken en u krijgt daarna een overzicht van ons gamma.
U kan ook nog u zoekopdracht verfijnen door rechtsboven aan te klikken bij villa, appartement of bungalow en dan kan u nog eens te bepalen in welke streek u iets wenst te huren : Calpe, Benissa, Moraira of Altea.

Hoe kan ik zien of een vakantiewoning nog beschikbaar is?

U kiest eerst een vakantiewoning naar uw keuze, vervolgens klikt u op de foto van de gekozen woning, daarna krijgt u info over deze woning en rechts vindt u een kalender met de beschikbaarheden voor een gans jaar.

Waar vind ik de huurprijzen?

Als u een keuze heeft gemaakt welke woning u wilt huren en u op deze woning klikt, verschijnt er links een kader.  Bij "Algemeen" vindt u de info over de bepaalde woning, bij "Foto's" krijgt u verschillende foto's van het interieur maar ook het exterieur van deze woning, bij "Prijzen" krijgt u een overzicht hoeveel deze woning bedraagt per week en bij "Ligging" krijgt u wat uitleg over de streek waar de woning gelegen is.

Hoe reserveeer ik een woning?

U kiest uw favoriete woning, u klikt op de foto, rechts vindt u onder de kalender "Interesse in dit pand.  Klik hier".  U vult gewoon het gratis offerte in en wij antwoorden u dan zo spoedig mogelijk.

Wat gebeurt er wanneer ik gereserveerd heb?

Wij zenden u de reservatiepapieren ter ondertekening op, u krijgt 5 dagen de tijd om het voorschot te storten en de ondertekende reservatiepapieren terug te sturen.  Na het betalen van het voorschot is de reservatie in orde.  Het saldo betaalt u zes weken voor vertrek.  Daarna krijgt u van ons de reisroute en de sleutels van de woning.

Kan ik een annulatieverzekering afsluiten?

Ja, dan bent u verzekerd indien u wegens gegronde redenen niet zou kunnen vertrekken.  In de annulatieverzekering heeft u ook nog eens de vakantie-onderbreking.  Deze vakantie-onderbreking heeft als voorwerp de vergoeding van de verloren vakantiedagen indien de verzekerde wegens één van de hierna volgende redenen zijn reis voortijdig diende te onderbreken:

  • Ziekte, ongeval of overlijden van : de verzekerde, zijn levensgezel, een bloed- en aanverwant tot in de tweede graad, met inbegrip van de schoonfamilie.
  • De persoon die met verzekerde samenwoont op dezelfde verblijfplaats en die onder zijn hoede staat of te zijnen laste valt.
  • De officiële verloofde, evenals van zijn (haar) familieleden tot in de eerste graad.
  • Voor verdere info : raadpleeg een verzekeringsagent.

» Terug naar boven

 

De betaling van de reissom


Hoe is de reissom opgebouwd?

De reissom bestaat uit :

  • Het betalen van het voorschot
  • Het betalen van het saldo
  • Het betalen van de waarborg (€ 250 voor een app of bungalow, € 400 voor villa)
  • Het betalen na de reis van elektriciteit, gas, water.

Wanneer betaal ik de reissom?

  • Het voorschot : bij boeking van de woning
  • Het saldo : zes weken voor vertrek
  • De waarborg : zes weken voor vertrek
  • De verbruikskosten : na de verhuring
  • Bij de overwinteraars betaal ik een voorschot voor de verbruikskosten voor de afreis.
     

Hoe betaal ik een last-minute?

In één keer (voorschot, saldo, waarborg samen).

Kan ik een boeking annuleren?

Ja, u kan u boeking schriftelijk en aangetekend annuleren. Dit kan tot 6 weken voor vertrek.  In geval van annulatie door de huurder, wordt de volgende verbrekingsvergoeding aangerekend : 50% van de huurprijs wanneer de annulatie gegevens wordt 6 maanden vooraf, te vermeerderen met 10% van de huurprijs per maand dichter bij de huuraanvang.  Bij niet betaling van de verbrekingsvergoeding binnen de tien dagen vanaf de verzending  van een betalingsverzoek, zal een vertragingsintrest aangerekend worden van 1% per jaar.

Wat is een optie?

Een optie is een periode van 5 dagen waarin u kan beslissen ofdat u de gekozen woning gaat huren of niet.  Na vijf dagen moet u via email kenbaar maken ofdat u de woning al dan niet zal huren.  Indien u na 5 dagen niet gereageerd heeft, dan vervalt het recht om de bewuste woning te huren.

Waar vind ik een "Last-minute"?

Bij "Acties" vindt u onze last-minutes indien deze beschikbaar zijn.

Zijn er nog andere kosten?

U kan bij ons altijd nog lakens of handdoeken huren.  Deze mag u zelf meenemen.
Wil u deze huren?  Dit is mogelijk!
Lakens voor een dubbel bed : € 22 per volledig bed.
Lakens voor een enkel bed : € 20 per volledig bed.
Handdoekenpakket : € 16 per pakket/persoon.

» Terug naar boven

 

Verzekering en aansprakelijkheid


Kan ik een annulatieverzekering afsluiten?

Ja, deze bedraagt 6% op de totale huursom + € 3 poliskosten.

Wie is er aansprakelijk voor schade aan de woning?

Gedurende het verblijf is de huurder aansprakelijk voor de woning, de inrichting en alle zaken die tot het object behoren.  Eventuele door de huurder of de medehuurders aangerichte schade moet terstond aan de firma Wini gemeld en vergoed worden.  De firma Wini kan geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade of welke vorm ervan.

» Terug naar boven

 

De vakantiehuizen zelf


Waar vind ik informatie over de woning?

Specifieke informatie over uw vakantiewoning ( ligging, prijzen, beschikbaarheden, foto's) vindt u bij de beschrijving van de woning.

Voor hoeveel personen is de woning geschikt?

Bij accommodaties staat aangegeven voor maximaal hoeveel personen de huizen zijn ingericht.  Het is verboden om met meer personen de woning te betrekken dan bij uw reservering door Wini is toegelaten.  Zie "Algemene Huurvoorwaarden".

Wie doet de eindschoonmaak?

De eindschoonmaak wordt gedaan door een schoonmaakploeg van Wini zelf.  In de huursom is de eindschoonmaak inbegrepen indien anders vermeld.

Zijn bedlinnen en handdoeken in de prijs inbegrepen?

Nee, u kan zelf uw handdoeken en bedlinnen meebrengen.
U kan ze bij ons ook huren voor de ganse verhuurperiode.
Bedlinnen bestaat uit : fluwijn(en), bovenlaken en onderlaken.
Een handdoekenpakket bestaat uit : kleine handdoeken, grote handdoeken, strandlaken en keukenhanddoeken.

Moet ik een waarborg betalen?

De waarborg bent u verplicht om te betalen.  Voor een appartement of bungalow betaalt u € 250, voor een villa betaalt u € 400.  u krijgt de borgsom onmiddellijk teruggestort op uw rekening nadat er geen beschadigingen werden vastgesteld in de gehuurde woning.
Met de waarborg worden de verbruikskosten verrekend.

Mag ik een huisdier meenemen?

U mag geen huisdieren meenemen naar de gehuurde woning indien dit in de gehuurde woning niet toegelaten werd.  In elk ander geval wel.  Dit wordt op het huurcontract op voorhand vastgelegd.

Wanneer mag ik de gehuurde woning betreden/verlaten?

  • De huurders mogen de gehuurde woning betreden na 16uur.  Vroeger kan enkel toegelaten worden mits afgesproken toestemming.
  • De huurders moeten voor 10uur de villa verlaten.  De woning wordt dan gepoetst voor de volgende huurders.  Daarom is een later vertrek niet toegelaten, indien anders vermeld op het huurcontract.

» Terug naar boven

 

Reisinformatie


Wanneer ontvang ik de reisdocumenten en de sleutels?

Ongeveer zes weken voor vertrek moet u het saldo en de waarborg betalen.  Enkele dagen na deze betaling ontvangt u de reisroute en de sleutels van de villa.

» Terug naar boven