FAQ’s

Categorie: Algemeen
Nee, alle info vindt u op onze website.

In één keer (voorschot, saldo, waarborg samen).

De reissom bestaat uit :

  • Het betalen van het voorschot
  • Het betalen van het saldo
  • Het betalen van de waarborg (€400 voor een app of bungalow, € 500 voor villa)
  • Het betalen na de reis van elektriciteit, gas, water.

Wanneer betaal ik de reissom?

  • Het voorschot : bij boeking van de woning
  • Het saldo : zes weken voor vertrek
  • De waarborg : zes weken voor vertrek
  • De verbruikskosten : na de verhuring
  • Bij de overwinteraars betaal ik een voorschot voor de verbruikskosten voor de afreis of na elke wintermaand.
     

U kiest eerst een vakantiewoning naar uw keuze, vervolgens klikt u op de foto van de gekozen woning, daarna krijgt u info over deze woning en rechts vindt u een kalender met de beschikbaarheden voor een gans jaar.

Categorie: Algemeen

Ons telefoonnr 03/353 05 10. Ons mobiele nr. 0476/55 72 55. Via email: info@wini-nv.com Via de website: www.wini-nv.com Fax: 03 354 00 04 Of via het contactformulier op onze website.

U kiest uw favoriete woning, u klikt op de foto, rechts vindt u onder de kalender “Interesse in dit pand.  Klik hier“.  U vult gewoon het gratis offerte in en wij antwoorden u dan zo spoedig mogelijk.

Ja, dan bent u verzekerd indien u wegens gegronde redenen niet zou kunnen vertrekken.  In de annulatieverzekering heeft u ook nog eens de vakantie-onderbreking.  Deze vakantie-onderbreking heeft als voorwerp de vergoeding van de verloren vakantiedagen indien de verzekerde wegens één van de hierna volgende redenen zijn reis voortijdig diende te onderbreken:

  • Ziekte, ongeval of overlijden van : de verzekerde, zijn levensgezel, een bloed- en aanverwant tot in de tweede graad, met inbegrip van de schoonfamilie.
  • De persoon die met verzekerde samenwoont op dezelfde verblijfplaats en die onder zijn hoede staat of te zijnen laste valt.
  • De officiële verloofde, evenals van zijn (haar) familieleden tot in de eerste graad.
  • Voor verdere info : raadpleeg een verzekeringsagent.

Best contacteert U uw makelaar om een annulatieverzekering af te sluiten.

Ja, u kan u boeking schriftelijk en aangetekend annuleren. Dit kan tot 6 weken voor vertrek.  In geval van annulatie door de huurder, wordt de volgende verbrekingsvergoeding aangerekend : 50% van de huurprijs wanneer de annulatie gegevens wordt 6 maanden vooraf, te vermeerderen met 10% van de huurprijs per maand dichter bij de huuraanvang.  Bij niet betaling van de verbrekingsvergoeding binnen de tien dagen vanaf de verzending  van een betalingsverzoek, zal een vertragingsintrest aangerekend worden van 1% per jaar.

Categorie: Algemeen

Ja, verschillende vakantiewoningen kan u huren voor verschillende maanden.
Wij vragen wel een voorschot voor elektriciteit en gasverbruik.

U mag geen huisdieren meenemen naar de gehuurde woning indien dit in de gehuurde woning niet toegelaten werd.  In elk ander geval wel.  Dit wordt op het huurcontract op voorhand vastgelegd.

De waarborg bent u verplicht om te betalen.  Voor een appartement of bungalow betaalt u € 400, voor een villa betaalt u € 500

De waarborg voor een  villa met vier slaapkamers bedraagt € 750.

U krijgt de borgsom onmiddellijk teruggestort op uw rekening nadat er geen beschadigingen werden vastgesteld in de gehuurde woning.
Met de waarborg worden de verbruikskosten verrekend.

Bij accommodaties staat aangegeven voor maximaal hoeveel personen de huizen zijn ingericht.  Het is verboden om met meer personen de woning te betrekken dan bij uw reservering door Wini is toegelaten.  Zie “Algemene Huurvoorwaarden“.

Categorie: Algemeen

Algemene huurvoorwaarden Aankomst en vertrek Aankomst: na 16 u. Vertrek: voor 10u ’s morgens Huisdieren In verschillende vakantiewoningen is het mogelijk om uw geliefd huisdier mee te nemen. Bij de ondertekening van het contract moet dit vermeld worden. Er zal hiervoor geen extra kost aangerekend worden. Indien een huisdier wordt opgemerkt in een vakantiewoning waar geen huisdieren toegelaten zijn, dan wordt de waarborg volledig ingehouden. Interieur De vakantiewoningen van “Wini” zijn particulier eigendom. Ze zijn allen naar de persoonlijke smaak van de eigenaar ingericht. De keuken is altijd compleet ingericht en voorzien van voldoende bestek en servies. In al deze woningen zijn dekens, dekbedden en kussens aanwezig. Lakens, fluwijnen, bad- en keukenhanddoeken dient U zelf mee te brengen of kunnen eventueel gehuurd worden. Schoonmaak De eindopkuis is in de prijs inbegrepen. Wij verwachten wel dat de woning netjes en in goede staat achtergelaten wordt. Annulatie door “WINI” Indien de firma Wini door omstandigheden en dit buiten haar schuld wordt gedwongen een reservering te annuleren, zal zij een andere woning van soortgelijke aard en prijs aan de huurder aanbieden. Mocht dit niet mogelijk zijn, zal Wini U de reeds betaalde huursom terugbetalen, echter zonder vergoeding van welke schade dan ook. Water In periodes van grote droogte komt het met name voor dat in de zomer de toevoer van water voor kortere periodes (één dag) in een dorp wordt afgesloten. Ook de toevoer van elektriciteit kan bij calamieten wel eens stagneren. Wini is hiervoor niet aansprakelijk te stellen. Klachten Mochten er ondanks onze zorgvuldige selectie en regelmatige controle klachten zijn, dan dient de huurder dit aan de firma Wini binnen de 48uren te laten weten. Aansprakelijkheid Gedurende het verblijf is de huurder aansprakelijk voor de woning, de inrichting en alle zaken die tot object behoren. Eventuele door de huurder of medehuurders aangerichte schade moet terstond aan de firma Wini gemeld en vergoed worden. De firma Wini kan geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade of welke vorm dan ook.

U vult gewoon het aanvraagformulier in.  Wij bieden U dan een offerte aan.

Naar gelang het seizoen worden de prijzen berekend.  

Voor overwinteraars wordt er een speciale prijs opgesteld.

Er worden geen biedingen aanvaard.

 

Bij “Acties” vindt u onze last-minutes indien deze beschikbaar zijn.

Specifieke informatie over uw vakantiewoning ( ligging, prijzen, beschikbaarheden, foto’s) vindt u bij de beschrijving van de woning.

  • De huurders mogen de gehuurde woning betreden na 16uur.  Vroeger kan enkel toegelaten worden mits afgesproken toestemming.
  • De huurders moeten voor 10uur de villa verlaten.  De woning wordt dan gepoetst voor de volgende huurders.  Daarom is een later vertrek niet toegelaten, indien anders vermeld op het huurcontract.
Categorie: Reisinformatie

Ongeveer zes weken voor vertrek moet u het saldo en de waarborg betalen.  

Alle informatie wordt via email of per brief bezorgd.

Wij zenden u de reservatiepapieren ter ondertekening op, u krijgt 5 dagen de tijd om het voorschot te storten en de ondertekende reservatiepapieren terug te sturen.  Na het betalen van het voorschot is de reservatie in orde.  Het saldo betaalt u zes weken voor vertrek.  Daarna krijgt u van ons de reisroute en de sleutels van de woning.

Een optie is een periode van 5 dagen waarin u kan beslissen ofdat u de gekozen woning gaat huren of niet.  Na vijf dagen moet u via email kenbaar maken ofdat u de woning al dan niet zal huren.  Indien u na 5 dagen niet gereageerd heeft, dan vervalt het recht om de bewuste woning te huren.

Categorie: Algemeen

Wini is een professioneel verhuurbedrijf van villa’sappartementen en bungalows aan de Costa Blanca met de Middellandse zee onder handbereik.
In de nabije omgeving van uw vakantievilla vindt u diverse prachtige plaatsen, vergezichten en andere bezienswaardigheden. In de badplaatsen kunt u vaak kiezen uit verschillende sportieve activiteiten: windsurfenduikenvissenpaardrijdenzeilenetc.
Maar als u alleen wilt luieren, zwemmen of met een drankje onder uw parasol zitten, begrijpen wij dat ook heel goed! De Costa Blanca is immers de regio bij uitstek voor een heerlijke en zonovergoten vakantie.

De eindschoonmaak wordt gedaan door een externe schoonmaakploeg . 

Er is dus een verplichte opkuis , voor een appartement bedraagt deze € 60.

Voor een villa schommelt de prijs tussen de €75 en de €150 naargelang het aantal slaapkamers.

Gedurende het verblijf is de huurder aansprakelijk voor de woning, de inrichting en alle zaken die tot het object behoren.  Eventuele door de huurder of de medehuurders aangerichte schade moet terstond aan de firma Wini gemeld en vergoed worden.  De firma Wini kan geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade of welke vorm ervan.

Om discussies uit te sluiten, worden onze huurders door onze contactpersoon ingecheckt en uitgecheckt.  Dit wil zeggen  : onze contactpersoon zal persoonlijk met U de woning inspecteren zodat U zelf kunt vaststellen dat er geen schade is.  Op het eind van uw vakantie komt onze contactpersoon nogmaals terug om alles te checken.

Nee, u kan zelf uw handdoeken en bedlinnen meebrengen.
U kan ze bij ons ook huren voor de ganse verhuurperiode.
Bedlinnen bestaat uit : fluwijn(en), bovenlaken en onderlaken.
Een handdoekenpakket bestaat uit : kleine handdoeken, grote handdoeken, strandlaken en keukenhanddoeken.

In de meeste woningen is er airco.

Daarom dat de elektriciteit moet betaald worden.

Hoe wordt dit berekend?   U moet bij aankomst de meterstand opnemen , dit nogmaals bij vertrek. Enkel het verschil moet betaald worden. € 0,40 per kw.

 

In sommige woningen wordt er wifi aangerekend.  Deze bedraagt € 10 per week.

 

Lakens en handdoeken kan U ook huren.   

Per persoon :  € 15. 

De bedden worden voor deze prijs opgedekt.